fredag den 30. november 2012

Update.. og jul, jul, jul....

Jeg ved godt at det er uhyggeligt længe siden jeg har blogget. Men jeg har simpelthen haft så travlt med alt muligt den seneste tid. Jeg har haft travlt med at flytte sammen med min kæreste. Jeg har haft travlt med at mangle penge. Jeg har haft travlt med at være enormt træt af min uddannelse. Jeg har haft travlt med Nephew.

Men nu er det som om at alting ligesom falder på plads. Nicki flytter for alvor ind i morgen, og jeg glæder mig som en sindssyg! Det er første gang i mit liv, jeg føler, at jeg virkelig gør noget rigtigt, noget stort og noget holdbart.

Samtidig har vi nu i klassen fået sendt en klage afsted om vores undervisning og i særdeleshed de lærere der er blevet tilknyttet os fra Køge.
Vi har været ufatteligt frustrerede, og har allesammen haft lyst til at droppe ud af uddannelsen. Vi er igang med en bachelor, men sidder og beskæftiger os med emner vi arbejdede med på 1. semester af Multimediedesigneruddannelsen.

Heldigvis har vores Multimediedesignlærere været os til stor hjælp, efter de hørte hvordan det gik os nu.
Holdkæft hvor vi savner dem! Bare dét jeg lige hurtigt siger hej til Heine på gangen, kan redde min dag - og dog samtidig gøre mig helt syg af savn, efter den fantastiske undervisning vi havde.

Men ja.. Nu krydser vi fingre og håber på det bedste. :)

Så er der pengene. Lige siden sommerferien, hvor mit liv stod på to måneder uden SU har det bare gået ned af bakke. Jeg havde virkelig ikke forestillet mig, at man kunne være så fattig som jeg har været siden i sommers O.o Jeg ved godt at jeg sikkert ikke skal klage over penge, for se bare på de fattige i U-landende, der bor i papkasser og dør af sult..
Men jeg bor nu altså i Danmark, vælger jeg rimeligt egoistisk at slå fast. Jeg er en borger der bidrager til vores fremtid, ved at uddanne mig højt, som regeringen jo ligger meget vægt på at de ønsker, de unge skal i dag. Det er bare lidt svært, når vi med vores SU, knap nok har råd til at købe mælk.
For halvanden uge siden opdagede jeg, at der stod 4,51 kr. på mit kort, til resten af måneden. Med husleje, elregninger, licens og andre faste udgifter er de 6000 kr. i SU fandme hurtigt røget. Og selvom jeg ligner én, der snildt kunne leve en måned uden mad, går det desværre ikke i længden.
Heldigvis har jeg haft et par fantastiske forældre, der har lånt mig penge til overlevelse. Uden dem ved jeg fandme ikke hvad jeg skulle have gjort O.o
Nu når Nicki og jeg flytter sammen, ser det dog ud til, at vores økonomiske liv igen bliver overskueligt.

Og så får Diana og jeg lige en ekstra bonus, i form af 3500 kr. hver for at lave Erhvervsakademiets Facebookside. Som Palle sagde "Ja, jeg ved godt det ikke er særlig meget...". Det er der hvor jeg bare tænker "Hvad snakker du om? Det er en måneds husleje for christ sake! Det er en hel elregning og licens! Det er halvanden måneds mad! Det er et års betaling af mit linse- og brilleabonnement!" 3500 kr. er MEGA meget i Dianas og min verden.

Så ja.. Nu tror jeg det hele kommer til at vende til det bedre, på alle områder. :)

Og hey! Så er det fandme den 1. december i morgen! :D For første gang i 4-5 år, føler jeg mig faktisk i julestemning! :)



Spørg mig ikke om billedet.. Disneys juleshow, er bare indbegrebet af jul for mig. :P Og jeg har ikke selv noget juleagtigt billede jeg kan sætte ind. Og jeg er for doven til at tage et. Hurra for dovenskab.


1 kommentar:

  1. Ih, hvor er det rart at høre lidt fra dig :')

    Jeg er glad for, at det begynder at falde på plads igen! Jeg er faktisk også for en gangs skyld i julestemning. Hurra! :)

    SvarSlet