tirsdag den 5. juli 2011

Så kom der ny header: :D

NU føler jeg mig lidt kreativ igen :P

Kvaliteten bliver nødt til at være lidt lav, ellers tager bloggen bare for lang tid at loade. O.o
Alle billederne der er brugt er tyvstjålet. Desværre. I'm sorry. (C) Googles billedsøgning! XD
Hvis folk får ondt i numsen, må de jo skrive det.. :D

Nåh. Jeg vil smutte, og lave videre på min venindes fødselsdagsgave :D

søndag den 3. juli 2011

Tssssk.

Hallååå! Jeg læser til multimediedesigner! Og så har jeg en blog med standartlayout. I morgen.. Der laver jeg fandme et ordentligt layout.. Eller. Jeg prøver på det! :D

Jeg tager desuden også op og træner i morgen! :O Ja tænk engang. Nu SKAL jeg fandme igang! Jeg har dovnet den aaaalt for meget på det seneste..

Nåeh.. Sleep well :D

Ej det dælme for ring'!


Jeg går her og kalder mig selv for Harry Potter nørd.. Og så kalder jeg satanedeme da Hagrids hund for Snuffy. Den hedder Fluffy!

Tsk. Aihj. Det ikk' godt nok det der Nanna. Det' bare ikk' godt nok!

lørdag den 2. juli 2011

Jeg fordømmes ind i helvede!

Jeg vidste godt det stod lidt skidt til for mig, med alle mine synder og mit sprog.. Men det værste er hændt for mig!

Jeg er blevet forrådt! Vildledt! Oplært i okkulte heksekunster, gennem en kvinde, i fuldstændigt ledtog med satan!

Jeg bekender min synd.. Fader. Jeg har syndet. Jeg har syndet MEGET! Jeg... Jeg har læst Harry Potter. Flere gange!!

Nå. Back to reality. I min gamle dr.dk/skum blog, havde jeg et indlæg, om en fuldstændig sindssyg artikel jeg fandt på nettet; Harry Potter, et omfattende kursus i heksekraft.
Jeg synes simpelthen det er sygeligt. I'm so sorry. Folk må have lige den religion de vil, men det her, er i mine øjne, et fuldstændigt vanvittigt syn at have på det.

Et par uddrag fra artiklen, lyder bl.a.:

"....En tredjedel af USA’s børn har disse bøger og lærer nu hvordan man udfører heksekraft...."

Sjovt. Sidste gang jeg ikke gad lette min fede røv fra sofaen efter fjernbetjeningen og sagde "ACCIO FJERNBETJENING!!" blev den sgu liggende hvor den var.. O.o Og JEG burde om nogen have lært så meget heksekraft af de bøger, at jeg ville kunne større magi end Dumbledore, af at læse bøgerne så mange gange O.o
Men det er bare som om at man IKKE lærer heksekunst af at læse en bog, om en opdigtet dreng der kan det.. Det er underligt ikke? For det var jo derfor jeg købte bøgerne i sin tid - for at lære at forhekse hele verden!

"Harry Potter bøgerne er af yderst interesse blandt unge og de forlader tv, computerspil og anden underholdning for at suge disse bøger i sig. En af bøgerne er på 700 sider og havde vi ikke problemer i forvejen, så vent til disse unge sjæle begynder at praktisere heksekraften de har lært igennem disse bøger."

Åh nej! Som om vi ikke har problemer nok i forvejen! :O :O :O Eller.

"Heksekraft er ingen fantasi og ingen joke og lad os se på indholdet i Harry Potter bøgerne, og se hvor seriøs onde disse bøger er, og at de er designet til at ødelægge og fordærve vore børn og unges sind, fylde deres tanker med formularer og en ødelæggende appetit, efter de dybere verdener i heksekraft."

Så er det DERFOR jeg er som jeg er -_- Jeg er totalt fordærvet! SCREW YOU HARRY POTTER! Du har ødelagt mig til evig tid!!
Nu må jeg hellere skynde mig i kirke :D

"Voldemort er som sagt fransk. Det kan deles op således "vol de mort", og kan betyde ”flugt fra døden”, ”døds flugt” og ”tyveri af lig” "

Undskyld? Har du aldrig hørt om forfattere der bruger navnesymbolik? Hvorfor TROR du hans navn betyder det?! Måske fordi han konstant flygter fra sin egen død, ved at prøve at uddødeliggøre sig selv.

"I et anden sammenstød med Voldemort, går Harry ned i en tunnel under Hogwart skole og opdager, at tunnelen er bevogtet af Cerebus, den tre hovedet jagthund fra helvede."

Måske bortset fra den hedder Snuffy og kommer fra Hagrids baghave. Men okay! XD
OG så hedder det HogwartS!

"Smid bøgerne ud og bed om tilgivelse for at du ind til nu, har tilladt disse bøger at ødelægge i dit og dine børns liv. Få det ud af jeres liv og hus, og hellig jer Jesus Kristus, som vil sætte jer til side i denne verden, for i må vinde sejrskransen, når livet på denne jord ophører."

Nå men det må jeg jo hellere gøre med det samme!
Ej holdakæft en naiv, idiot. Ja sorry, men holdkæft hvor kan sådan noget hjernevask der, pisse mig af!
I så fald glæder jeg mig til at brænde op i helvede. For jeg bliver fandme ved med at læse hvad der passer mig, høre hvad der passer mig og gøre hvad der passer mig!

I sådanne situationer her fortryder jeg så bitterligt at jeg blev konfirmeret..

TV-indpakkede barndomsminder

For et par uger siden, da jeg havde en af mine bedste veninder på besøg, kom vi til at snakke om alt det fantastiske børne-tv vi er vokset op med.
Det gik op for os, hvor mange minder fra vores barndom, der faktisk består af tv-programmer. Vores generation er den helt store tv-generation, og det ses meget på de ting vi husker fra vores barndom.
Havde vi ikke noget at lave, blev vi sat foran videomaskinen, eller der blev tændt for tv’et. Om det så var om morgenen, om eftermiddagen eller om aftenen – der var altid noget der kunne underholde os, når vores forældre havde brug for et hvil.
Der er et hav af fantastiske og nostalgiske tv-minder i mit hoved. Men her har jeg lige udvalgt de 10 vigtigste af dem. Det kan jo være der er andre end mig, der kan nyde godt af et par nostalgiske gensyn :D

Snurresnups Søndagsklub! Aaaarrh. Der var ikke noget bedre, end at vågne op en kedelig søndag, tage dynen ned foran fjerneren, smække benene op, og tænde for TV2, hvor Bubber, vores allesammens tv-far, tog sig godt af os, indtil vores forældre søvndrukne kom ud af fjerene og begyndte at lave kaffe.
Vi kommer ikke uden om Bubber. Om folk vil kendes ved det eller ej. Bubber ER en del af vores barndom! Om han lå i et badekar, eller han interviewede børn med en gulerod. Vi elskede ham!



Bamses Billedbog
Vi kommer ikke uden om den fede, egoistiske, selvglade, orange bamse, der rendte rundt med en stor kylling med homoseksueller tendenser, en fed ælling med badering, en fesen mand med kasket-fetich og en kvinde der boede i sin frakke.
Hvorfor var vi egentligt så vilde med det? Hvorfor elskede vi at se den fede egoist-bjørn, terrorisere den stakkels kylling, med de moderne strømpebukser?
Jeg ved det ikke.. Men det gjorde vi!



Mummitroldene. Et lettere mærkeligt fænomen, nu jeg tænker over det. En underlig blanding af mærkelige figurer, inklusive små, mærkelige, hvide ”rør” med øjne, der kriblede rundt i store stimer, efter de her stakkels forvirrede trolde, der egentligt mest af alt, burde have heddet Mummi-flodheste.
Jeg kan ikke svare på, hvorfor jeg elskede det. Det har endda givet mig traumer for livet, med den uhyggelige, store, grå tingest, der var med i nogle afsnit! Føj den var uhyggelig! O.o



Lågen i bogen! Jeg elskede når hende damen kiggede i krystalkuglen! :D Og jeg elskede Ib med de store ører.. :P



Nana.. Serien indeholdende den sang jeg nok har hørt sunget mest i hele mit liv. :P
Jeg kan stadig godt lide at se den serie. Synes humoren i den er fantastisk. Elsker når hun forestiller sig sin fars barndom. :P hahaha.. Og så elsker jeg i det hele taget Jesper Christensen som skuespiller!


Bullerfnis.. Jah. Jeg kunne ikke opstøve et ordentligt klip fra det.. Men jeg fandt da temamelodien. :D Jeg kan huske jeg elskede de sange der var med. Specielt den der ”Hjerter af Honning”. :P



Rundtossen.
Mek Pek og Warny Mandrup der rendte rundt og bandede helt vildt, og kun var styret af Sofia. :P Jeg elskede det! Og jeg elskede sangene. :D



Hvaffor 1 hånd.. Jeg kunne desværre ikke finde et klip med Casper Christensen. :P Men ellers er det ham, og Signe jeg husker mest, fra Hvaffor 1 hånd. :P



Brum.. Den lille gule bil, der kørte rundt og stopped tyve og reddede børn og gamle damer. Dengang jeg var barn, hed han dog ikke ”Brum”, og havde heller ikke en vildt irriterende, fancy temasang.. Der hed han såmænd bare Tøf Tøf.



Anna og Lotte AKA Fredagsbio, kommer jeg dælme heller ikke uden om. :P De små dukker der selv legede med dukker (Geo), og kun blev holdt i ørerne af Kirsten.
Jeg tror meget vi afspejlede os i figurerne.. De var ikke pædagogiske korrekte, og lærte os ikke den helt store morale. De var som børn – os selv – nu engang var. De tissede i bukserne, de legede i sandkassen, de skændtes og blev venner igen, de legede te-selskab, doktor og far, mor og børn. De ramte helt og holdent plet, med hensyn til, hvordan den generations børn var. Fredag efter fredag kunne vi opleve dem. Tror ikke jeg oplevede der kom andet i ”Fjernsyn For Dig”, om fredagen, end Anna og Lotte, de første 12 år af mit liv. Det var sikkert og vidst, at fredag aften klokken 18, bød DR 1 på Buller, Geo, Anna, Fie, Lotte, Kirsten og Benny.



Der er som sagt et HAV af fantastiske barndomsminder gemt I tv-programmerne, indenfor de seneste 20 år.
Dette var kun en lille bid af det. Det KAN jo være, der er andre end mig, der kan blive en anelse nostalgiske over disse klip. :P

onsdag den 29. juni 2011

Hej?! :D

Nu er der flere der har spurgt mig, om ikke jeg kunne tænke mig at lave en blog til offentligheden. Jeg har ellers en privat blog, som jeg bruger meget, men nu bukkede jeg sgu alligevel under for presset. Så her er min blog. :D Tadaaaaa!

Lige nu, er jeg simpelthen så ufattelig uopfindsom, at jeg ikke kan finde et emne at blogge om O.o Så dette bliver kun lige en velkomsthilsen so far. Men I will be back, med mere eller mindre geniale indput fra min side af. :D Det bliver nok mest indblik i min ekstremt mærkelige tankegang, og et indblik i mine kreative sider, til de folk, der nu skulle få lyst til at få indblik i dem :D
En SJÆLDEN gang, kan det være jeg endda galper op med min holdning omkring noget. O.o

Men so far, kan jeg ikke love den store genialitetsoverflod i denne blog. Det kan være det kommer hen af vejen..

Peace out! Eller.. Hvad I nu siger.. :D