fredag den 30. september 2011

Blog Award! :D

Jeg har fået en Blog Award af Sidsel, for kreativ blog. Det er jeg meget beæret over :’D Jeg takker mange gange, kære Sidsel. :’D



Med modtagelsen af denne Award, følger dog visse regler;
1: Man skal takke samt linke tilbage til personen som har foræret awarden.
2: Man skal sende awarden videre til 8 bloggere, man fornylig har opdaget.
3: Man skal give alle de nominerede besked.
4: Man skal fortælle 10 ting om sig selv, som I ikke ved allerede ved.
Alle disse krav, vil jeg i dette indlæg forsøge at opfylde. :)
Her kommer de 8 bloggere jeg synes fortjener en kreativitets-blog-award;



(I ikke prioriteret rækkefølge):


Kagekram! - Jeg kender ikke Annika der ejer denne blog. Jeg fandt tilfældigt frem til hende, engang da jeg søgte på Harry Potter. Og der var det jeg så hun havde lavet en FANTASTISK Harry Potter kage! Og ikke nok med det.. Hendes blog var FYLDT med smukke kunstværker - I KAGER! :D Fantastisk, siger jeg bare! :D


Mine tankers tyngdepunkt - er til gengæld en blogger jeg ikke kan løbe fra at jeg kender. Og det vil jeg heller ikke, under nogen omstændigheder. Ejeren af bloggen, hedder Maria og er én af mine næreste veninder. Hun er ufatteligt kreativ på ALLE områder. Hun leger meget med photoshop, tablet, papir og blyant, guitar og en MASSE andet!


Når genbrug bliver guld - er også ejet af en blogger jeg kender; Helene. :) Jeg kender Helene gennem Nephew, hvilket jeg er meget glad for. :) Hvordan er Helene så kreativ, spørger I nok.. Mit svar lyder; Hvordan er Helene IKKE kreativ?!?!?! ;D


Camberth - er en blogger jeg også kender, og som bestemt også fortjner en kreativitetspris. :D Dejlige, skønne Camilla fra min klasse, er en meget kreativ pige, specielt når hun har en nål og tråd i hånden, eller en malerpensel. Hun har en smule af sin kreativitet i sin blog - men det er kun toppen af isbjerget. Håber hun smider en masse andre smukke ting ud til offentligheden :D


Herfra begynder det så at blive vanskeligt.. For de sidste 4 blogge, har jeg måttet finde på nettet, efterfølgende.. Det lykkedes mig dog at finde 4 fantastiske blogge! :D

Monikat's Kreative Blog - Nøij hvor er det flot det hun syr. Er helt vild med hendes tæpper og hendes elefanter. Fortjener helt klart en blog award. :)


Gittes Kreative Blog - En anden blogger jeg fandt. Hun er virkelig kreativ med nål og tråd. :) Specielt hendes dækkeservietter, med skøre huse, faldt jeg over. De er helt vildt søde synes jeg.

Jeg får virkelig sådan lyst til at lære at sy på symaskine, når jeg ser en blog som denne..

Men det må vidst blive i et andet liv.. :P


Chhan's Tegneblog - En blog der får mit mundvand til at løbe af ligeledes imponering, fascination og misundelse. Fantastiske illustrationer. Ville ønske jeg kunne male, tegne og farvelægge som hende. :) Hun er også så flink at lægge flotte grundskitser ud, til fri inspiration, samt små tutourials. :)


theresultsofprocrastination - En anden blog fuld af kreativitet jeg faldt over. Denne gang, ikke kun med én ejer, men med to. :)
Især var der et par hæklede elefanter i denne blog, der fik mig til at tænke, "DE skal have en award!", for de var da simpelthen for søde!



10 ting om mig selv som I ikke allerede ved. (Eller.. Jeg kan HÅBE på, at de fleste af jer ikke ved det. Det bliver ret svært, for et par stykker af de veninder der læser denne blog, ved stortset alt om mig O.o)
Okay. Jeg vil virkelig gøre mig umage for at finde ting folk ikke ved.. Så nogle af dem er måske MEGET weird, og ligefrem upassende. Det er jo desværre tit den slags ting, folk ikke ved…

1: Jeg har tal på hvor mange gange i mit liv, jeg har knaldet. Det siger måske lidt om mig..
2: Antallet af Nephewkoncerter jeg har været til, er større end antallet af hvor mange gange jeg har knaldet. Det siger måske lidt mere om mig..
3: Da jeg var lille var jeg MEGET forelsket i Quasimodo.. – Disney Quasimodo.
4: Hvis jeg får et sår eller en rift, der begynder at bløde, kan jeg faktisk godt lide at sidde og klemme på det, så det bløder endnu mere! Ja, jeg ved det godt; ad, Nanna!
5: Dengang jeg var allerstørst Harry Potter-fan (omkring de 13-14 år), ønskede jeg brændende, at jeg ville falde og slå mig, så jeg fik et ar i panden der lignede Harrys.
6: Apropros Harry Potter, så er den ting fra Harry Potter bøgerne, jeg helst ville have fandtes i virkeligheden, Mindekarret.
7: Jeg har været så forelsket i Simon Kvamm da jeg var 15, at jeg bl.a. skrev i min dagbog ”Jamen… Jeg kan ikke se hvordan jeg nogensinde skal komme videre.. Jeg forelsker mig ALDRIG i andre end Simon! Og han bliver aldrig nogensinde min. Det gør så ondt i min mave ved tanken, kære dagbog..”.. Og så var der ellers dryp-mærker fra tårer, ned i dagbogen.
Suk. Godt man kun er 15 år én gang i sit liv.
8: Da jeg var 11 lavede jeg en meget pornografisk tegneserie, indeholdende mig og en dreng jeg var forelsket i, som voksne. Gørende ”voksen-ting”. (Bare rolig. Det er aldrig sket siden, og VIL aldrig ske siden!)
9: Da jeg var lille troede jeg by the way, at babyer kom ud af navlen.
10: Jeg var fuld første gang da jeg var 6 år gammel. De voksne havde ikke styr på hvad der var champagne og børnechampagne, den nytårsaften..



Flip..

Jah. Eftersom jeg har totalt katteflip (surpriiiiiice!!), er jeg virkelig Rasmus fra min klasse, taknemmelig for at have vist mig siden icanhascheezburger.com .. FULD af kattebilleder :D (bl.a.).

Det er jævn god underholdning! :D






























(Det MÅ være en hunkat! Den ligner fuldstændig mig i Bianco Footwear!)







Kandidatkat 2: "Leonardo".

Nu gik jeg lidt mere i Ragdoll hjørnet.. Og som man måske allerede kan fornemme på denne killings navn, er dette i en lidt anden prisafdeling end "Alex" var;



"Leonardo"

Leonardo er født den 3. september. Når man køber ham, følger følgende med i prisen;


  1. Stamtavle

  2. Kontrakt

  3. Chippet

  4. Neutraliseret

  5. Ormekur

  6. Vaccineret x 2

  7. Madpakke

  8. Legetøj

  9. Sundhedsbog


Det er jo også meget fint. Men.. Prisen er.. 5500 kr. ! BANG!
Men så tænker jeg lidt. Hvor meget koster en kastration? En ormekur? 2 vaccinationer? Maden? Legetøjet? Dét at den er chippet?
Det kan jo være at det rent faktisk kan betale sig prismæssigt. O.o Altså disse ting koster jo det samme, og det sker på en almindelig huskat eller en racekat. Jeg må lige tjekke O.o Hvis det kan betale sig, er "Leonardo" kandidatkat nr. 2.




PRISER TJEKKET!: Hmm. Det koster omkring 2000 kr. for alle vaccination, kastration og chipmærkning. Så kommer det vel op på 2500 med ormekur, mad og legetøj O.o
Men det er så stadigvæk 3000 kr. for selve katten! Hmm.. Jah. Jeg tænker. Og leder STADIG efter helt almindelige huskatte til 50 kr. :P


Men er dog tiltrukket af, at Ragdoll racen kaldes "Verdens mest kælne kat"!

Kandidatkat 1: "Alex".

Nu går jagten på en kat ind. Den første kandidat bliver:




"Alex"!



"Alex" er salgsklar den 24. oktober, for 500 kr. På dette tidspunkt har han fået vaccination og ormekur.
"Alex" er en Ragdoll!!!!



Raceinfo om Ragdoll lyder:
"Temperament
En af de vigtigste egenskaber ved opdræt af denne race er dens rolige og kærlige væsen.
Ragdollen er en god indendørskat, den lever for og med sin familie. Den følger med i alt hvad denne foretager sig.
Denne kat er en perfekt familiekat som gerne ser til hvad der forgår eller ligefrem er med i tingene.
Ragdollen er nem og lære tricks som og hente bolde osv.
Den har fået sit navn da den er meget slasket, kan virke ledløs når den bliver løftet.
Aggressivitet er ikke noget den kender til, er den utilfreds piber den med sin blide stemme for og gøre ejer opmærksom på dette. "

'amen hva' gi'r I mig? :D
Jeg har skyndt mig at skrive til "Alex"'s familie i Frederikssund.

Uhh jeg håber han stadig er der... Det ser dog ud til at mange har haft kig på ham. Så tror han er væk :'( Men man har jo lov at håbe. :)

torsdag den 29. september 2011

Mission katnapning - AFBLÆST.

Ja. Nanna, Jack og Karina, ved hvilken katnapning mission jeg her taler om.


(Det er denne kat, der er skyldig i mine overvejelser om katnapning.)




Til jer andre, kan jeg hermed sige; jeg er så ækelt et menneske, at jeg havde tænkt mig, at katnappe én af killingerne fra Triggis kuld, og beholde den selv, mens jeg ville have givet en "Falsk" killing til ham der var lovet Triggis killing. Det er skummelt. Det er tarveligt. Føj Nanna. -.-

Men den lille af Triggis er bare så søøøød!!!! :'( Jeg kan næsten ikke give den fra mig altså.
Men på den anden side. De er jo ALLE 4 mega søde. :'(

Men jah. Da jeg tænkte det igennem, har jeg mange gode grunde til, IKKE at skulle have netop denne kat;





  • 1: Faren er Norsk Skovkat, hvilket killingerne bærer meget præg af. De har lange ben og store poter. Norske Skovkatte har et naturligt behov for at løbe og klatre. Hvilket vil sige; De er ikke velegnede lejlighedskatte :( Det ville jeg synes var synd for hende. :( Hun er skøn, smuk og sød.. Men det ville være synd for hende at lade hende være i min lejlighed. :(


  • 2: Hun er en hun. Jeg ville helst have en hankat, da de som regel er langt roligere af sind, end hunkatte er. Nogle hunkatte har det lidt med at blive nogle bitches. Der har jeg erfaring med, at hankatte generelt bare er mere rolige. (Bonni er en undtagelse! Bonni var alt andet end en bitch! Bonni var den skønneste kat i verden!) Så ja. Jeg ville helst have en hankat. Også af den anden simple grund, at vi kun må have husdyr i lejligheden, hvis de ikke generer de andre beboere. Og en hunkat, der kommer i løbetid, kan LET genere de andre beboere! Tro mig! O.o (Faktisk må man slet ikke have dyr, men har fået at vide at udlejeren ser gennem fingre med det.. PLUS at hende der lige er flyttet ind nedenunder mig, har en hund. OG at dem der boede der før hende, havde to store hunde. Så tror ikke det gør alverdens.)


  • 3: En sterilisation er meget dyrere end en kastration. Plus at en hankat igen har det plus, at den bliver mere rolig efter kastration. Det gør en hunkat også, men det er vidst mest til at tage og føle på med hanner.

SÅ ja. Jeg må vidst sige farvel til ALLE de små pus af Triggis. :(

Ej det er også noget pjat. Han er virkelig flink ham der skal have den, jeg havde tænkt mig at katnappe! Plus han har en datter der glæder sig til den.. Så skal jeg ikke bare komme og bytte den ud med en "falsk" killing, jeg har hentet et random sted. :P XD PLUS at jeg også begyndte at få en anden spekulation i forbindelse med den "falske" killing; Hvad nu hvis den så OGSÅ var mega sød, og jeg stod og ikke kunne vælge?! O.o

Så nu har jeg truffet beslutningen om, at jeg stadig meget gerne vil have kat, men at det ikke bliver én af Triggis killinger, da der er meget Norsk Skovkat i dem.

Jeg har undersøgt at det bedste faktisk ville være en perser. De er bedst egnede indendørs (altså generelt! Selvom de også har muligheden for at komme ud, har de det OGSÅ bedst indendørs, væk fra ting der kan filtre ind i deres pels. Plus de har deres korte ben, og deres flade hoved. Nej, de er bestemt ikke atletiske), og er generelt rolige og selskabelige katte, kastrerede eller ej.
Men en perser er dyr, og kræver meget pleje. Så det er kun måske.

Hvis ikke jeg finder en perser i området, vil jeg finde mig en ganske almindelig lille hankat, ligesom Hugo. :) For det er fandme heller ikke ringe. :')

Og til sidst.. JA! Jeg VED godt, at jeg for noget tid siden sagde; "Ej.. Jeg skal altså ikke have nogen dyr.. Jeg gider ikke være afhængig af dem. Det skal jeg ikke have!". Meeeen.. Jah. Jeg er jo mig. Og jeg ER jo ret glad for katte O.o Så mit løfte gik ikke.

Og så tror jeg også bare at jeg vil have så meget mere lyst til at være i lejligheden, når jeg ikke er mutters alene..

Jeg vil meget gerne kalde den Lumos, da det er et rart ord at sige. Og da jeg er en nørd.



Ps. Det er Bonni og Hugo herover. :*



Pps. Nej. Der er absolut ingen grund til at noget af teksten i dette indlæg, står fremhævet med større skrift eller rød. Der er intet skjult budskab. (Men hvis du alligevel finder et skjult budskab, må du da meget gerne afsløre det for mig!)



Ppps. Jeg har fået en blog-award af Sidsel fra min klasse, jeg skal give videre til 8 andre bloggere. Vil bare sige, at jeg ikke har glemt det :D Jeg vil bare vente til weekenden, hvor jeg har god tid til at vælge 8 blogge ud :)



Pppps. Det her er sguda blogindlæg nummer 50! 8D (Ikke at det er en verdensnyhed. "Kaffefilter til stempelkander!" er dermed en verdensnyhed! Nå ikke?)



onsdag den 28. september 2011

Et sørgeligt farvel.

Det er fandme vemodigt, at vågne op til 13 sms beskeder med tekster som"Den brænder! Nanna, KB Hallen brænder!", "Jeg kan se røgen fra KB Hallen!", "Den er styrtet sammen. Den er væk. Den er brændt.".

Det var SÅ meget mere, end bare en bygning. Det var rammerne om SÅ mange fantastiske oplevelser, SÅ mange hyggestunder, og SÅ mange venskaber. Det var rammerne om en stor del af vores ungdom.


Men heldigvis, er minderne derfra så stærke, at ikke engang flammer og røg kan tage dem fra os.


8 Nephewkoncerter blev det til. Tak for dem, kære KB Hallen.