torsdag den 29. september 2011

Mission katnapning - AFBLÆST.

Ja. Nanna, Jack og Karina, ved hvilken katnapning mission jeg her taler om.


(Det er denne kat, der er skyldig i mine overvejelser om katnapning.)




Til jer andre, kan jeg hermed sige; jeg er så ækelt et menneske, at jeg havde tænkt mig, at katnappe én af killingerne fra Triggis kuld, og beholde den selv, mens jeg ville have givet en "Falsk" killing til ham der var lovet Triggis killing. Det er skummelt. Det er tarveligt. Føj Nanna. -.-

Men den lille af Triggis er bare så søøøød!!!! :'( Jeg kan næsten ikke give den fra mig altså.
Men på den anden side. De er jo ALLE 4 mega søde. :'(

Men jah. Da jeg tænkte det igennem, har jeg mange gode grunde til, IKKE at skulle have netop denne kat;





  • 1: Faren er Norsk Skovkat, hvilket killingerne bærer meget præg af. De har lange ben og store poter. Norske Skovkatte har et naturligt behov for at løbe og klatre. Hvilket vil sige; De er ikke velegnede lejlighedskatte :( Det ville jeg synes var synd for hende. :( Hun er skøn, smuk og sød.. Men det ville være synd for hende at lade hende være i min lejlighed. :(


  • 2: Hun er en hun. Jeg ville helst have en hankat, da de som regel er langt roligere af sind, end hunkatte er. Nogle hunkatte har det lidt med at blive nogle bitches. Der har jeg erfaring med, at hankatte generelt bare er mere rolige. (Bonni er en undtagelse! Bonni var alt andet end en bitch! Bonni var den skønneste kat i verden!) Så ja. Jeg ville helst have en hankat. Også af den anden simple grund, at vi kun må have husdyr i lejligheden, hvis de ikke generer de andre beboere. Og en hunkat, der kommer i løbetid, kan LET genere de andre beboere! Tro mig! O.o (Faktisk må man slet ikke have dyr, men har fået at vide at udlejeren ser gennem fingre med det.. PLUS at hende der lige er flyttet ind nedenunder mig, har en hund. OG at dem der boede der før hende, havde to store hunde. Så tror ikke det gør alverdens.)


  • 3: En sterilisation er meget dyrere end en kastration. Plus at en hankat igen har det plus, at den bliver mere rolig efter kastration. Det gør en hunkat også, men det er vidst mest til at tage og føle på med hanner.

SÅ ja. Jeg må vidst sige farvel til ALLE de små pus af Triggis. :(

Ej det er også noget pjat. Han er virkelig flink ham der skal have den, jeg havde tænkt mig at katnappe! Plus han har en datter der glæder sig til den.. Så skal jeg ikke bare komme og bytte den ud med en "falsk" killing, jeg har hentet et random sted. :P XD PLUS at jeg også begyndte at få en anden spekulation i forbindelse med den "falske" killing; Hvad nu hvis den så OGSÅ var mega sød, og jeg stod og ikke kunne vælge?! O.o

Så nu har jeg truffet beslutningen om, at jeg stadig meget gerne vil have kat, men at det ikke bliver én af Triggis killinger, da der er meget Norsk Skovkat i dem.

Jeg har undersøgt at det bedste faktisk ville være en perser. De er bedst egnede indendørs (altså generelt! Selvom de også har muligheden for at komme ud, har de det OGSÅ bedst indendørs, væk fra ting der kan filtre ind i deres pels. Plus de har deres korte ben, og deres flade hoved. Nej, de er bestemt ikke atletiske), og er generelt rolige og selskabelige katte, kastrerede eller ej.
Men en perser er dyr, og kræver meget pleje. Så det er kun måske.

Hvis ikke jeg finder en perser i området, vil jeg finde mig en ganske almindelig lille hankat, ligesom Hugo. :) For det er fandme heller ikke ringe. :')

Og til sidst.. JA! Jeg VED godt, at jeg for noget tid siden sagde; "Ej.. Jeg skal altså ikke have nogen dyr.. Jeg gider ikke være afhængig af dem. Det skal jeg ikke have!". Meeeen.. Jah. Jeg er jo mig. Og jeg ER jo ret glad for katte O.o Så mit løfte gik ikke.

Og så tror jeg også bare at jeg vil have så meget mere lyst til at være i lejligheden, når jeg ikke er mutters alene..

Jeg vil meget gerne kalde den Lumos, da det er et rart ord at sige. Og da jeg er en nørd.



Ps. Det er Bonni og Hugo herover. :*



Pps. Nej. Der er absolut ingen grund til at noget af teksten i dette indlæg, står fremhævet med større skrift eller rød. Der er intet skjult budskab. (Men hvis du alligevel finder et skjult budskab, må du da meget gerne afsløre det for mig!)



Ppps. Jeg har fået en blog-award af Sidsel fra min klasse, jeg skal give videre til 8 andre bloggere. Vil bare sige, at jeg ikke har glemt det :D Jeg vil bare vente til weekenden, hvor jeg har god tid til at vælge 8 blogge ud :)



Pppps. Det her er sguda blogindlæg nummer 50! 8D (Ikke at det er en verdensnyhed. "Kaffefilter til stempelkander!" er dermed en verdensnyhed! Nå ikke?)



7 kommentarer:

  1. Har kun en ting at sige Nanna

    "JEG ELSKER DIG"

    Du er simpelthen fantastisk, uanset om du vælger at stjæle din egen kat, eller som her "give den væk" som planlagt, så er dine tanker bag ALTID guld værd ....
    Jeg ANER ikke om jeg synes du gør det rigtige ved ikke at stjæle den - eller jeg hellere havde set at du havde udført mission falsk killing .... Men jeg elsker DIG for altid at gøre dine valg med stor overvejelse, og altid med et godt hjerte <3

    SvarSlet
  2. Enig med Karina! :)

    Uha, tillykke med indlæg nr. 50!

    SvarSlet
  3. Ej nååårh.. Hvor er I altså søde.. :') Tusind, tusind tak <3

    SvarSlet
  4. har i øvrigt fundet det hemmelige budskab, og sms'et dig det, da jeg tvivlede på om jeg 'måtte' skrive det her, griner.

    SvarSlet
  5. Karina: Hahaha, gud må jeg lige se. :P Det er nok i en af de sms'er der har ligget og ventet i ly af 14 dages kaos -.- Suk.

    SvarSlet